En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

tisdag, juni 20, 2006

Saftiga grässtrån



Kära dagbok,

det är härligt att vara i Vejbystrand. Det första jag gör när vi kommer av bussen är att leta upp ett långt saftigt grässtrå. De finns inte här inne i stan och därför är det med glädje jag smaskar i mig ett par sådana när jag äntligen kommer ut på landet.

Efter en liten promenad kommer vi ner till stranden och där får lillebror Teddie och jag äntligen vila oss under parasollet och fira sommarsemester. Det är skönt att ligga där i skuggan, men lite trist ibland eftersom det är fler än vi som tycker det.

Fast ibland, som idag, kommer det en och annan snygg tjej förbi. Då känns det verkligen bra att vara här, även om det blir lite varmt i pälsen.