En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, juni 03, 2006

Vår affärsidé



Kära dagbok,

nu har jag lärt lillebror Teddie att göra politikertricket Pudeln. Han är väldigt duktig, betydligt bättre än de flesta politiker och bättre än de riktiga pudlar som jag känner.

Vi har voffat om att vi ska starta en kurs för politiker efter semestern. Vi är ganska säkra på att marknaden är stor här i Ängelholm. Det är ju val, till människokommunfullmäktige i höst, och de som sitter där verkar inte ha en aning om hur man gör en pudel.

De verkar kunna ganska många politikertrick, som att se till att vi hundar inte får bada där mattar, hussar och lillhussar badar och att förbjuda oss att gå på Stortorget där alla trevliga och givmilda torghandlare finns. Men att göra en pudel, det kan de inte.

Matte kan nog hjälpa Teddie och mig att sätta ihop ett bra kurskoncept för politikerutbildningen. Vi vovvar är ju också oerhört skickliga i kroppsspråk. Matte säger att vi har lärt henne mycket om hur man läser av andra; särskilt jag! Det borde vara intressant för de där gamla hussarna i människofullmäktige att lära sig, tror jag. Och Teddie voffar instämmande. Får se hur vi ska gå vidare...