En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, juni 08, 2006

Vi tittar på teve

Kära dagbok,

Teddie och jag gillar att titta på teve när det är djurprogram. Så fort vi hör en hund skälla, en varg yla eller en tupp gala så rusar vi och sätter oss på första parkett.

Jag har lite problem med att höra skillnad på dörrklockan live och dörrklockan på teve, och det beror nog på betingning från mina tidigare liv tror matte. Hon har visst läst något om Pavlovs hundar inom psykologi eller vad det var hon sa.

Men jag har i alla fall full koll på vad som händer här hemma i förhållande till vad som händer på filmen. Det till skillnad från Teddie. Han sitter och tittar på teven och sedan går han närmare och närmare ljudet tills han kommer bakom teven. Inte ens där hittar han hunden som skällt i filmen. Han är ju så liten, och förstår inte riktigt att hunden inte finns hos oss utan bara inne i högtalarna.

Jag förstår inte heller hur det hänger ihop riktigt, men jag förstår i alla fall att det inte utspelar sig live här hemma hos mig. Märkligt är det i alla fall. För det låter som om alla djuren är här på riktigt, precis som när vi är i Hembygdsparken.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Käre Totte (om jag får säga det trots att du är en hundrackare).

Det är ett tecken på inteligens att inse att TV är en bluff. Det finns även djur som tittar på eländet men vi lite mera intelligenta varelser inser ju genast att alltihopa är båg. Undrar varför de där annars ganska kloka människorna tittar på dumburken?

09 juni, 2006  
Blogger Christina Linnea said...

Det är okej, kära kattskrälle Simon.

De där människorna är inte alltid så kloka och det finns ju så klart en anledning till att teven kallas för dumburken. Det är ju till för människor. Ingen har tänkt på att vi djur skulle bli så människolika och dumma att vi skulle gå på det.

Trevligt att höra att du är ganska klok, fast du är en katt. Då är jag inte ensam. Skönt!

10 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home