En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, juni 18, 2006

Mattes säng är bäst



Kära dagbok,

sedan lillhusse flyttade hit har det tillkommit en sovplats för oss hundar i familjen. Hans säng är helt okej att sova i, fast lite svår att komma upp i tycker jag.

Teddie hoppar lättare högt än vad jag gör. Matte säger att det beror på att jag börjar bli gammal och trött, men det tror jag inte alls på. Jag vet ju att hon brukar prata om problemformuleringsprivilegiet och då är det som jag ser det helt klart så att sängen är för hög.

Om du frågar Teddie så är lillhusses säng för låg, eftersom han inte har ensamrätt till att komma upp där. Men om du frågar matte så är det helt enkelt så att hon alltid har rätt. Hennes säng är bäst.