En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, maj 28, 2006

Smakstart vid mattes fötter

Kära dagbok,

jag tycker om när min matte lagar mat. Både Teddie och jag springer till köket och kollar så fort hon ställer sig vid köksbänken.

Jag märker omedelbart när det är något gott på gång. Och det har Teddie också lärt sig. Han har nästan lika gott luktsinne som jag.

Vi har lärt oss att det alltid bjuds något extra gott när det är människomat på gång. Den är mycket godare än torrfodret som vi köper hos Tony på Exotic Zoo. Här får vi så småningom lite lammstek. Men det kan också bjudas på råa morötter att knapra på. Matte säger att det är bra mot tandsten. Det är inte helt fel med ost, lax eller fläskkotletter heller. Kyckling får vi inte fast vi vill. Matte säger att man kan bli sjuk av det. Jag tror att hon hittar på för inte kan man väl bli sjuk av mat?

Teddies nos ser förresten väldigt rolig ut när han sitter och sniffar. Den står rakt upp och rör sig ungefär som Plutos nos i de tecknade Disneyfilmerna med Musse Pigg. Fast är det inte väldigt konstigt att en så liten mus kan vara husse till en så jättestor hund?