En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

tisdag, juni 06, 2006

Fest, flagga och full koll

Kära dagbok,

nu har det varit fest i dagarna två. Igår fyllde husse år och då fick lillebror Teddie och jag räkor till kvällsmat. Teddie var inte så förtjust, han tyckte mer om lammsteken, men jag tycker de är fantastiskt goda. Smakar nästan likadant som när jag slickar på fiskhandlarens stövlar.

Idag är det Sveriges Nationaldag och då har vi haft flaggan på balkongen hissad igen. Jag och Teddie gillar att sitta på balkongen. Vi har full koll på allt som händer här utanför. Det finns inte en enda hund i hela stan som inte förstått att det är vår gata. Vi hjälps åt att hålla vakt och att skälla.

Ibland verkar matte och husse tycka att vi sköter vårt arbete alldeles för bra. Då säger de åt oss att gå in och vara tysta. Men det går ju inte. Vem ska då hålla koll på allt som händer utanför och vilka som går in i vårt hus? Det är ingen annan här som är så bra på att skälla som vi, och dessutom har de ju inte ens tid att sitta på vakt. Det är ju så mycket annat som måste göras.

Så vi fortsätter att hålla koll på kyrkan och torget och trottoaren och serveringen och..det behövdes verkligen idag när det var elaka människor som skrek och slogs här utanför. Vi fick inte gå ut; istället ringde matte och husse polisen. Synd, vi kunde ju ha bitit de elakingarna i benen...