En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, juni 04, 2006

Ingen skeppshund

Kära dagbok,

äntligen börjar det bli sommar på riktigt och då är det alltid dags för årets första promenad till hamnen. Jag tycker om att gå till Skäldervikens småbåtshamn och lillebror Teddie verkar också tycka att det är kul.

Han studsar som en gummiboll hela vägen och ända ut på piren. Själv tycker jag inte alls om att gå ut på piren, bryggan och absolut inte ombord på en båt. Det är förfärligt oroligt. Jag var rädd trots att lillhusse och lillebror var med. Lillhusse förstår i alla fall att det kan vara farligt, men Teddie hade nog skuttat ut i hamnen om inte lillhusse och jag hade sagt till honom.

Men sedan åt vi glass på Hamnkrogen, den var stor och god, och då glömde jag nästan bort att jag varit orolig. Jag blir nog inte en riktig skeppshund, utan kommer nog alltid att vara hittehunden som står stadigt med alla fyra tassarna på jorden. Det är väl därför jag klarat mig så bra.

Fast jag gillar Hamnkrogen. De har god mat och brukar servera vatten till mig utan att vi ens behöver beställa. Hoppas att vi snart går dit igen och äter en skaldjurstallrik eller så...