En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, maj 18, 2006

Varför ligger inte matte under skrivbordet?

Kära dagbok,

nu har vi börjat få lite ordning på torpet igen. Lillhusses rum är färdigmöblerat och mattes kontor har kommit på plats igen. Skönt. Jag ligger på min vanliga plats till vänster om hennes fötter under skrivbordet. Ja, inte nu när jag skriver förstås utan när matte skriver. Fast jag undrar varför hon inte ligger under skrivbordet när jag skriver? Borde hon inte göra det?

Teddie ligger oftast inne på lillhusses säng. Han tycker om att vara där, så han har fått flytta in sin korg till lillhusses rum. Fast han ligger inte så mycket i den som i sängen.

Och det förstår jag. För han kan hoppa jättehögt. Det klarar inte jag längre, för mina bakben börjar bli lite trötta och ömma. Men om jag får lite hjälp så går det hur bra som helst att komma upp. Det är så mysigt och lillhusse tycker om när jag värmer hans fötter. Teddie ligger hellre på kudden, så vi kommer bra överens.