En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, maj 14, 2006

Lillhusse har flyttat hem till mig

Kära dagbok,

det har hänt en hel del i mitt liv de senaste dagarna. När jag flyttade hem till matte och husse så var vi tre. Sedan kom lillebror Teddie och nu har min lillhusse också flyttat hem till mig. Det tycker jag är jättekul, för han är så rolig att leka med. Han klappar mig och borstar min päls och ibland går han ut med mig.

Det allra bästa är att han busar så mycket med lillebror så jag får ha matte lite mer för mig själv och slipper hålla efter honom hela tiden.

Matte tog fotot på mig när vi höll på att flytta kontoret så att lillhusse skulle få ett eget rum. Jag blir ju lite trött av allt som händer runt omkring mig och särskilt när det är förändringar. Men matte skojar med mig ibland och då säger hon: Heja Totte friskt humör, tungan hänger utanför. Snart är det i alla fall klart och då kan jag lägga mig under skrivbordet och i min favoritfåtölj igen.

En stor fördel blir det, och det är att det finns en mjuk och gosig människosäng till att ligga i. Nu har jag tre sängar att välja på om jag inte vill ligga i min egen korg . Om den inte är upptagen förstås.