En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

tisdag, april 18, 2006

Träna politikertrick


Kära dagbok,
vi har använt en del av påskhelgen till att träna på politikertricket att göra en pudel. Jag tycker faktiskt att lillebror Teddie börjar bli ganska duktig. I och för sig så tror jag mest att han försöker göra sig till för matte, som vanligt. Men han verkar i alla fall ha fått lite stil på det hela.

Helgen har i alla fall varit väldigt bra, tycker jag. Idag träffade jag Leif, min bästa vän som har Torgköket och som gör världens godaste köttbullar. Han bjöd både mig och Teddie på köttbulle! Vov, vov! Det finns inte bättre köttbullar i denna stan, det vet jag och Teddie alldeles säkert. Teddie har redan lärt sig vart han ska springa och vad man blir bjuden på. Han är inte dum, min lillebror!

Fast jag är lite avundsjuk när Teddie också blir klappad och får köttbulle. Jag har ju känt Leif och Tomas mycket längre än vad han har gjort. Och dessutom är jag duktigare på mat än vad Teddie är. Men han kanske kan lära sig. Han har ju inte ens varit hemma hos dem ännu. Men det har jag, så det så. Och en pudel är bra att kunna. Särskilt när man är liten, väldigt liten...