En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

fredag, mars 24, 2006

Två fönsterhundar


Kära dagbok,

nu är vi två stycken som vaktar. Riktiga hundar alltså (det står ju redan två engelska cavalierer i porslin i fönsterkarmen i vardagsrummet.) Jag brukar ju stå vid balkongdörren och hålla koll på Järnvägsgatan på vintern. På sommaren är det bätte att vara utanför på balkongen. Nu har Teddie också lärt sig att man kan kika ut och se alla hundar som går förbi på vår trottoar.

Men Teddie kom på det när vi hade träffat Sara borta på åpromenaden vid sjukhuset. Han luktade henne på långt håll. Hon luktade jättegott och det gör hon ju ibland, men jag brukar promenera med henne var och varannan dag så jag brydde mig väl inte särskilt mycket. Men Teddie blev helt till sig. Sara ville inte följa med sin husse sjökaptenen så han fick säga till henne på skarpen. Han sa att de skulle hem och tvätta hennes öron.

När vi kom hem så gick matte och jag ut i köket. Då hörde vi något som lät som en ylande varg och jag tittade på matte och hon tittade på mig. Vad är det? Jo, det var lille Teddie som satt och ylade och ville ut till Sara igen. Hur kan en sådan liten lillebror låta så mycket? Matte var tvungen att leka med honom och kasta boll för att han skulle lugna ner sig.

Nu hänger han där vid fönstret hela tiden och håller utkik efter tjejer. Varför kan han inte bara ta det lugnt? Det är ju fredag och vi ska gosa i soffan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul blogg. Ska bli intressant att följa.

26 mars, 2006  
Blogger Christina Linnea said...

Hej Uffe,

jag är glad att du tycker att det jag skriver är kul. Du är så välkommen att läsa min dagbok. Jag känner bara en katt. Det är lite trist att de inte vågar hälsa. Jag gillar katter och speciellt gillar jag dem som heter Simon. Jag känner Simon och när han hälsar på blir jag jätteglad. Jag fick åka i hans fina bil för att komma hem till matte och husse när de hade hittat mig.

28 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home