En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

onsdag, april 12, 2006

Påsk och pjåsk

Kära dagbok,

det ska snart bli påsk, säger matte. Lillhusse har påsklov och har jättemycket tid för mig och Teddie. Det är bra att han leker med Teddie så slipper jag bli störd i min slummer. Och sedan så blir han väldigt trött, Teddie alltså, och kan ligga i timmar under skrivbordet vid mattes fötter.

Gräset har börjat bli grönt ute och det är inte mörkt längre när vi är ute på kvällspromenaden med husse. Men det har inte börjat växa blommor på balkongen ännu. De brukar vara goda tycker jag. Nafsar lite ibland när inte matte ser. Hon är så pjåskig med sina växter.

Mig är hon inte alls lika pjåskig med, och inte Teddie heller för den delen. Men å andra sidan har hon lärt mig ganska mycket sedan jag flyttade hit. Som att gå i koppel, sitta och vänta på maten tills hon säger varsågod. Det har Teddie också lärt sig nu. Han börjar faktiskt arta sig. Han kan nog bli en riktig hund han också, precis som jag.

Han studsar inte som en gummiboll hela tiden utan går riktigt fint. Och sedan har han börjat fatta meningen med livet: att äta, gå på promenader, sova och bli kelad med. Skönt! Det har blivit ganska lugnt hos oss den senaste veckan. Hoppas att det är på riktigt och inte bara en släng av vårtrötthet.

Pudeln tränar vi på och han börjar faktiskt blir ganska skicklig. Jag har gott hopp om att han är examinerad i hundskolan på pudelpolitikertricket långt innan valrörelsen börjar på riktigt. Förresten så har han nog faktiskt inte kissat inne på hela veckan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så skönt att lillknytet börjar arta sig. Det är så besvärligt med småbarn, de är ju aldrig stilla.

17 april, 2006  
Blogger Christina Linnea said...

Gott att höra. Visst är det så. Det är helt otroligt vilken energikapacitet de har de små liven. Hälften hade varit nog för att uppnå samma effekt som ett mindre kärnkraftverk.Vet du hur man gör?

Hur har du haft det?

19 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home