En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, mars 20, 2006

Sov på min arm

Kära dagbok,

matte var borta jättejättelänge. Ja, hon sov faktiskt inte ens i vår säng så jag och Teddie och jag fick ligga där alldeles själva. Husse tycker mest att vi är i vägen så det är lugnast att inte ligga där.

När hon äntligen kom hem så blev jag jätteglad. Jag pussade henne och kröp in i hennes famn. Lillebror blev också glad. Han hoppade som en gummiboll och nu har han också lärt sig att pussa matte.

Hon hade med sig en blå epp-nalle som var jättemjuk och gosig att tugga på. Teddie tycker att min gamla boll är roligare så han fick den och så tog jag den blå nallen. När vi hade lekt en stund så fick vi mat. Teddie har blivit riktigt duktig nu. Han gör precis som jag. Matte kommer först med mina skålar och kallar på mig. Då sätter jag mig fint och matte sätter fram skålarna. Sen väntar jag tills matte säger varsågod. Ja, jag har försökt att ta innan hon har sagt varsågod men då säger hon bara nej så där argt så det är bäst att låta bli. Nu kan lillebror göra likadant. Men det verkade vara otroligt svårt att fatta vad sitt betyder, och ärligt talat så tror jag inte riktigt att han har förstått ännu. För han försöker med lite allt möjligt och helt plötsligt så blir matte jätteglad och kvittrar och då förstår han att han sitter.

Sen somnade vi gott i soffan hos matte. Teddie på ena sidan och jag på den andra. Skönt att jag slipper ligga på hennes arm jämt nu. Bra att vi är två som kan turas om. Jag är ju ändå hund och ingen Teddy Bear.