En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

tisdag, mars 28, 2006

Dubbla portioner...

Kära dagbok,
nu börjar snön försvinna. Det har regnat och regnat och både Teddie och jag är jättevåta i pälsen när vi kommer in. Både matte och husse tvingar oss att ligga på handdukar i hallen. Teddie har väldigt svårt att ligga stilla, men jag somnade faktiskt när matte torkade mig. Det är ganska mysigt ändå, fast man är kall och våt.

Det har tillstött ett problem. När lillebror Teddie kom hit så fick vi ju mat i våra skålar samtidigt. Teddie är inte så glad för mat som jag - och ändå är det ju han som kommer från Skåne - så han brukade gå ifrån sin skål efter en smakbit. Då smet jag dig och smaskade i mig. Jag bara älskar mat. Det gick hur bra som helst ett tag men plötsligt började matte tycka att jag hade blivit jättetjock och att Teddie hade blivit så smal så smal.

Då lade matte och husse ihop två och två och började spionera på mig. Jag hade ju satt i system att först äta upp Teddies mat och när den var slut så hade jag kvar min egen. Den vågade ju inte lillebror röra så om jag bara var snabb nog så fick jag dubbla portioner (nästan). Men matte och husse kom på mitt smarta trick och nu skäller de på mig varenda gång jag smyger in i köket och smaskar lite på Teddies mat. Jag tycker de är lite taskiga. Om jag ska stå ut med den där busungen så tycker jag faktiskt att jag har rätt till ett och annat privilegium. Tycker inte du det?

Det kan väl åtminstone bli vår så att man kan äta lite gräs, i alla fall.