En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, april 22, 2006

Hyss på balkongen

Kära dagbok,

nu börjar jag förstå varför matte är så pjåskig med sina växter på balkongen. Lillebror Teddie fattar absolut ingenting och ställer tråkigt nog därför till en del elände för oss vovvar i familjen.

Matte planterade ju sockerärter i en kruka på balkongen och de blir ju ganska gröna och goda, tycker jag. Men när Teddie lämnas ensam på balkongen en liten stund så har han passat på att äta upp själva ärtorna i krukan. Och då kan de ju inte växa till och bli ännu fler.

Matte blev lite ledsen och det förstår jag. Hon gör ju allt för att vi ska få god mat, och så förstör Teddie det helt och hållet. Det är klart att matte brukar köpa grönsaker på torget, men ibland är det bra att bara kunna hämta in dem direkt när man är sugen.

Oj, vad Teddie skämdes när han gjort sitt hyss. Håller han på lite mer, utan att förstå, så får han nog ha en egen snickarbod precis som Emil. Där han kan sitta och tänka över sina hyss. Det vore nog bra, för han är väldigt jobbig.

Jag är hur snäll som helst. Det finns godare saker än jordslagna sockerärtor, tycker jag. Så jag bidar min tid.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte ditt tålamod. Att vänta på att något ska växa till sig är helt onödigt. Mitt måtto är: Går det att äta nu, gör det!

03 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home