En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, april 24, 2006

Beundrande besök


Kära dagbok,

Teddie börjar faktiskt komma in i vår familj mer och mer. Han kan till och med ligga stilla på kvällen. Jag tycker om kvällarna och vill att det ska vara tyst och lugnt, när jag ligger i soffan hos matte. Det gör inte Teddie så mycket än, som tur är. Han ligger hellre och sover med den svarta lilla hunden som huvudkudde. Det är hans favoritgosedjur som han slickar, tuggar och rister runt på. Han jagar den också om matte eller husse kastar iväg den.

Det är bara när det är hundar på teve som jag vaknar till, och förstås när det ringer på dörren. Det gjorde det häromkvällen. Det kom två mattar som ville titta på oss vovvar. Den ena matten har jag träffat innan för hon bor i vårt hus, men den andra har jag aldrig sett förut.

Men Marie-Louise, som jag känner lite, ville visa upp oss för sin väninna som skulle köpa hund. För att vi var så vackra, duktiga och charmiga. Väninnan åkte runt till kennlar och tittade på valpar, sa hon. Tur! Jag blev nämligen först lite rädd för att hon hade tänkt och ta oss. Jag vill vara här hos matte och husse för det är jättebra här. Och sedan är det ju lite kul att vara storebror och förebild också, även om han är jobbig ibland den där lillebror Teddie. Men jag trivs ganska bra med livet här i Ängelholm. Det bästa jag haft, tror jag.