En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, februari 20, 2006

Whiplash-skada i svansen


Kära dagbok,
det har varit mycket möten och jag har fått hembakad sockerkaka hos seniorerna och skinka och ostmacka på Lördagscafét. Men det finns fler fördelar med att det samlas många människor runt mig. En herre som heter Leion, det låter farligt men han är jättesnäll och klappar mig, jag gör alltid en pudel för att visa min uppskattning. Jag gillar honom.

Sen får man höra mycket spännande saker också. En av de andra mattarna som var där i lördags berättade att hennes lilla bullterrier hade varit hos veterinären och fått medicin. Förra gången vi pratade med hans husse så hade han också varit hos veterinären, för han hade ätit upp en fjärrkontroll. Nu hade han fått en whiplash-skada i svansen. Han hade viftat för mycket med svansen när han var nybadad!

På tal om att bada så var jag ute och gick med matte längs med ån häromdagen och då mötte vi Felix, min granne. Han hade precis varit och blivit klippt och badad. Vi hade sällskap hem ända från Nybron. Jag var cool och låtsades att jag inte märke honom, han är ju inte så gammal, bara sju år tror jag. Jag är ju åtta år så det är jag som bestämmer. Därför sprang han hela tiden och tittade var jag gick och vad jag gjorde. Så fort jag kissade på en buske så skulle han också kissa på den. Men när vi kom till hörnet vid kyrkan och Gröningen där den jättestora busken finns så orkade vi knappt mer, men då var vi ju å andra sidan nästan hemma.

Jag hade tänkt smita in till Felix när vi kom upp i trapphuset, brukar göra det om jag får chansen, men precis då ringde mattes telefon. Så hon sa hejdå till Felix matte och schasade in mig till oss. Men nästa gång...

Ja, och sedan var det det sedvanliga helgbadet. Men det finns en fördel med det, förutom att jag blir fin för
flickorna, och det är att jag får märgbenskex när det är klart. Fast jag skulle nog hellre vilja ha sockerkaka. Kan man inte få receptet?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej kompis! Tyckte du att jag var fin nu när jag var nyplippt? Jag gillar inte alls att vara hos frisören, men efteråt känner jag mig oftast väldigt nöjd. Tack för sällskapet tillbaka. Det är alltid så trevligt att ha en kompis att lukta med! Kram /Felix

21 februari, 2006  
Blogger Christina Linnea said...

Ja, det var väl rätt okej. Jag har tur för jag slipper klippa mig, om man bortser från klorna förstås. Det tycker jag inte alls om, men matte klipper dom i alla fall och sen får jag levergodis.
Jag säger detsamma; det är kul med kompisar och särskilt vissa. Du är en av dem som jag verkligen gillar, Felix. Kul att vi bor i samma trappa./Totte

24 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home