En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, februari 12, 2006

Vintage eller stylad; det är frågan...


Kära dagbok,
vad man blir trött av min matte. Hela helgen har hon hållt på och greja med mig på olika sätt. Borstat tänderna - och det tycker jag absolut inte om - tvättat öronen och badat, fönat och stylat mig. Ja ni ser ju själva hur jag ser ut. Totalt slut somnar jag in på mattes kudde i soffan i lördags kväll. Sen råkade husse och jag göra misstaget att gå rundan om Pyttebron i eftermiddags och då var det dags igen.
Förvisso bara dusch men ändå. Det blir ju så jobbigt när man inte får vara det minsta lilla smutsig. Okej, jag vet. Jag springer runt lite oförsiktigt när jag är ute. Men varför ska just jag vara en stylad hund? Måste matte läsa alla modereportage. Kan man inte få vara lite Vintage? Det tycker jag skulle vara helt okej. Speciellt som hela jag är en second-hand-hund (eller var det seven-hand-hund?). Men jag tycker om min matte ändå, fast det hade varit lättare om hon inte borstat mina tänder så ofta. Jag är inte van vid sånt och det säger veterinären också. Jag trodde ju att hon åtminstone skulle lyssna på experter men då trodde hon att han menade att hon skulle vänja mig vid det istället för att låta bli. Ibland förstår jag inte alls hur hon tänker. Men jobbigt är det i alla fall, tycker jag. Nu är det snart läggdags och fällen ligger på plats så det är bara jag som fattas. Men jag är rätt snygg när jag är stylad, eller hur?