En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, december 08, 2005

Kalkoner & kaniner

Kära dagbok,

äntligen fick jag äta upp kalkonen! Ja, alltså jag fick ju inte äta upp hela själv för matte och hennes pojkar och flickor, och husse så klart, åt nog upp det allra mesta. Men oj vad det luktade gott hela dagen här. Undrar hur kanariefåglarna och undulaterna inne hos Helen i blomsteraffären smakar? De luktar i alla fall lika gott som kalkonen gjorde och jag springer in där varje gång vi går förbi.

Men jag har hittat en annan favoritaffär i stan också. Husse tog med mig in för att han skulle köpa en klotång så att matte slipper springa iväg med mig varje vecka för manikyr. De har kaniner och marsvin så nu springer jag uppför trappan och säger till dem att
öppna dörren - voff! Men sedan är det en konstig mur som är ivägen. Jag ser kaninerna och marsvinen innanför men kan inte komma åt dem. Kan det vara så att de tycker att jag inte ska öppna det paketet förrän till jul?

Matte är sjuk och när hon sov igår så tog husse med mig till Hembygsparken för att jag skulle få titta på kaninerna där. Wow! Men hur kommer man igenom nätet? Om du har något bra förslag så får du gärna dela med dig av det. Det känns väldigt frustrerande att inte kunna fånga dem. Jag har ju testat att fånga, rista och döda de små hundar och nallar som matte köpt till mig så jag vet precis hur jag ska göra och det är jag ju jättebra på nu. Varför gömmer de sig för mig?