En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, november 12, 2005

Måste man gå i dansskola

Kära dagbok
Fy, vad jag är besviken. Tror ni att jag fick följa med på nattklubbsmingel i går kväll? Nej! Jag som hade sett fram emot det hela dagen. Jag har aldrig varit på nattklubb förut och skulle jättegärna vilja gå dit. Jag är ju mycket duktigare på att dansa än vad både matte och husse är. Särskilt om jag får lite ost eller räkor eller Nicks bläckfiskringar. Men nej, jag fick ligga här hemma alldeles ensam och inte ens teven lämnade de på.

Fast när de äntligen kom hem så fick jag brieost och kex. Mums. Och sedan lekte matte med mig litegrann. Men sen blev jag jättetrött och gick och la mig i mattes säng.

Idag har vi varit på lördagscafé och då blev jag bjuden på både korv och ost.
- Det är ju lördag, sa de snälla människorna som bjöd på lördagsgodis och klappade mig och sa att jag var fin. Jag gillar att gå dit och matte skriver in mitt namn i gästboken så det syns att jag har varit med.

Men sedan fick jag sitta utanför och vänta igen, som vanligt. De bästa affärerna får jag inte följa med in i, som ostaffären. De affärerna som jag får följa med in i har ingenting gott att bjuda på det luktar inte ens mat där.

Det var en besvikelse med nattklubben; jag behöver kanske träna mer på att dansa. Det är nog tänkt att man bara ska ha två ben och det är svårt, tycker jag. Men det får bli en annan dag. Kanske måste man gå i dansskola och jag har ju inte ens gått valpskola, tror matte i alla fall. Men det säger hon bara för att jag inte kunde gå i koppel när jag flyttade hem till henne. Men jag gillar matte och husse ändå, fast jag inte fick följa med till nattklubben Kompis. Imorgon är det söndag...