En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, november 19, 2005

Hundbesök häromkvällen

Kära dagbok,

denna veckan har matte haft så mycket att göra så jag har mest fått vara med husse och han hjälper inte mig med skrivandet som matte gör. Hon tycker det är viktigt att jag kan kommunicera även på människospråk. Veckan började med att vi fick besök. En av mattes pojkar kom och hälsade på oss på kvällen och han hade sina flickor med sig. En som jag tycker mycket om för hon klappar mig och säger att jag är fin och en som jag inte tycker lika mycket om för hon tar mina ben och försöker sno min mattes uppmärksamhet.

Thelma har väldigt långa ben och alldeles svart päls, inte black and tan som jag alltså. Hon är inte så gammal heller och det märks för hon är lite störig, tycker jag. Hon hämtar ben och leksaker från min korg och så äter hon av min mat också. Hon kunde ju i alla fall vänta tills jag bjuder, tycker jag. Fast det var rätt så okej tills hennes husse och matte gick ner till Röda Kvarn för att se på en film.

Då trodde Thelma att hon kunde låna min matte, och det tyckte jag inte riktigt om. Så när Thelma låg hos min matte i soffan så la jag mig och surade på mattan. Sen skulle vi gå ut. Fast då var jag lite kaxig för jag fick gå med matte och jag kunde ju vägen. Men det kunde inte Thelma och husse, så de kom långt efter oss, fast de har mycket längre ben än vad matte och jag har.

När Thelmas husse och matte kom blev vi jätteglada både hon och jag. De hade lite popcorn med sig och det luktade jättegott. Fast det var inte så många jag fick för husse åt upp nästan alla, som vanligt. Men Thelma och jag hade i och för sig fått lite kycklingfilé av matte fast då fick jag inte heller så mycket för Thelma tyckte att det var så gott så hon åt nästan upp allt innan jag hann fram till tallriken. Hon har lite dåligt bordsskick som de flesta valpar.

Men det är kul när hon kommer för hon är lite busigare än vad jag är. Varför är flickor det, förresten? Men jag blir trött av att busa så när hon har åkt njuter jag av att få vara ensam om min matte och husse och platsen i soffan...