En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, november 07, 2005

Vill ni se en stjärna?

Kära dagbok,

nu har jag jobbat hårt vid datorn hela dagen. Egentligen är det matte som har jobbar och sedan fixat med mitt tjusiga foto ikväll, men jag har legat i min sköna fåtölj bredvid skrivbordet på kontoret hela dagen. Visst är det jobbigt att vara på jobbet! Matte hinner inte leka med mig och det blir bara snabba korta rundor och då pratar hon oftast i telefonen och inte alls med mig.

Men å andra sidan så kan jag hålla koll på min granne Felix då. När han skäller högt inne hos sig brukar jag svara och då blir matte arg. Hon säger att jag ska vara tyst. Hur dum får en matte bli? Det är klart att man ska passa på att prata när man har någon att prata med. När ska man annars prata?


Nu vill jag att ni ser på mig! Ni får mycket gärna se på mig! Jag är en stjärna, fast matte brukar säga att jag är en riktig pärla. Och det kan hon väl få göra, bara hon kelar med mig.

Ja, nu vet ni hur jag ser ut! Visst är jag vacker? Nu ska jag gå och sova min skönhetssömn. See you!