En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, oktober 07, 2006

Vem blir hundminister?


Kära dagbok,

nu har nya moderaternas ledare Fredrik Reinfeldt valts till Sveriges statsminister. Nu ska han välja sin regering.

Nu är det ju så att vi hundar fått en väldigt mycket högre status i samhället sedan Göran Persson tillsatte sin gamla regering. Därmed anser ju vi hundar att vi har rätt till en egen hundminister.

Fredrik Reinfeldt kommer ju inte att göra någon skillnad på hundar med stamtavla och hittehundar, utan alla ska få en viktig uppgift. Det tycker jag är bra, för jag har en väldigt fin stamtavla men min lillebror Teddie har bara hittat sig. Men matte tycker lika mycket om oss båda två.

Därför tycker vi att det är bra att Fredrik vill att vi ska vara med allihop, både rashundar och hittehundar. Undrar vem som blir hundminister i den nya regeringen. Jag är beredd och väntar på samtalet...