En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

onsdag, augusti 30, 2006

Ett hundliv är väntan och åter väntan



Kära dagbok,

ett hundliv består av väldigt mycket väntan. När jag har vaknat väntar jag på att matte ska vakna och sen väntar jag på att hon ska gå ut.

Då väntar jag vid dörren för ibland försöker hon gå ut utan mig. Sedan väntar jag på att få frukost. När jag har ätit sover jag och väntar på att vi ska gå ut igen.

Ja, så är det hela dagen. Ständigt denna väntan. Mat och promenader är livet. Fast det är inte så dumt att halvslumra i köket när matte lagar mat heller. Det luktar gott och brukar oftast bjudas på en smakbit. Och om vi inte får något så är Teddie ganska duktig på att hoppa. Han har hundrekordet i köksbänkshoppning hos oss. Pinsamt men sant.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du Teddie, du börjar att se lite stylad ut. Är det för valrörelsen du har ett bakben som ser tjejaktigt ut med en fruserad tofs? Du får nog hävda din manlighet så inte matte håller på att göra dig till en tam feminist. Minns ditt ursprung och var stolt! :)
Hälsningar Christine-Hittehund

08 september, 2006  
Blogger Christina Linnea said...

Hej Hittehunds-Christine,

först vill jag berätta att in matte är inte tam feminist utan en vild hundinist.

Fotot på oss togs just under tiden som matte höll på att klippa honom. Han är inte så bra på att sitta stilla och har ännu sämre tålamod än jag. Sen trodde han nog att matte skulle ge upp. Jag vet hur envis hon är så det är lika bra att göra som hon säger från början.

Teddie hälsar till dig; han kan inte läsa och skriva ännu.

Hälsningar från storebror Totte

08 september, 2006  
Blogger JULIEK said...

Hei. Så trevlig blogg du har. Så bra ta du hittade din matte och husse. Virker som du har ett bra hjem : )

11 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home