En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, augusti 14, 2006

En himla liten lillasyster



Kära dagbok,

idag har vi haft besök av en väldigt liten människa. Den minsta jag har sett. Hon luktade jättekonstigt så först var inte Teddie och jag säkra på om hon verkligen hörde till vår flock.

Men när vi hade nosat ordentligt och provat hennes bilstol några gånger så godkände vi henne, fast hon var så himla liten. Nästan mindre än Teddie till och med.

Hur kan Thelma som är så stor, mycket mycket större än mig fast hon är tjej, få en så liten liten lillasyster? Det tycker jag är konstigt. Eller är det så att de blir mindre för varje gång? Teddie är ju mindre än jag. Tänk om vi får en lillebror till. Då kommer den ju att bli pytteliten...