En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, augusti 27, 2006

Viktigt med valfläsk


Kära dagbok,

det är jobbigt med valrörelse. Det hörs ju på namnet. Det är ju inte lätt att röra sig som en val när man bara är en hittehund. Men jag försöker liksom simma fram lite ståtligt på Storgatan. Men lillebror Teddie han skuttar fram som vanligt ändå, men det är ju hans första valrörelse. Han kanske lär sig han med.

Här smakar jag på valfläsket. Det verkar vara en väldigt viktigt valsak. Men i valstugorna har de karameller och kakor istället för fläsk. Det tycker jag är dumt för fläsk är ju mycket godare.

Hur ska jag få alla mattar och hussar att välja min matte till människofullmäktige i min stad när de bara bjuds på mazariner och praliner? Det är nog därför de muttrar om valfläsk när de går förbi valstugan. Tänk om de inte vill välja in matte i människofullmäktige? Då kan hon inte motionera om att vi hundar här stan ska få motion i en hundrastgård. Jag får nog försöka få tag på lite valfläsk själv. Kanske Leif och Tomas i köttbulleaffären har...