En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, september 03, 2006

Utan spaning, ingen aning




Kära dagbok,

här ligger brorsan och jag på spaning. Matte är omvärldsanalytiker och hon uppmuntrar mig. Hon brukar säga: Utan spaning, ingen aning.

Och det är det många som inte har. Det märker jag tydligt. En del förstår inte alls var voffandet kommer ifrån.

Inte ens när Teddie ylar på ambulanser och skäller för att skrämma iväg motorcyklar och mopeder fattar folk var ljudet kommer ifrån.

Det är skojigt att gömma sig häruppe och se hur människorna; och faktiskt en del hundar också, snurrar runt runt för att se var voffandet kommer ifrån. Men nästan aldrig tittar någon upp. De tror nog inte att hundar kan vara så högt uppsatta som Teddie & jag.