En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

fredag, augusti 11, 2006

Titt som tätt

Kära dagbok,

det är lite jobbigt att matte håller på att bada oss hela tiden. Då är lillebror Teddie en otrolig fördel. Sedan han kom så kan det hända att jag slipper bada en dag extra!

Skönt tycker jag. Visst vill jag gärna vara vacker och fotograferas och beundras, men det är liiite jobbigt att jämt vara den som snällt förväntas hoppa i badkaret.

Teddie har inte riktigt förstått hur det hänger ihop så han kan mycket väl rulla runt i vad som helst och se ut som vilken hittehund som helst när han kommer in. Med andra ord: han har ingen stil. Då blir jag tvungen att ta på mig storebrorsrollen och visa hur det ska vara.

Därför badar jag nog oftare än vad jag behöver. Vänner: Akta er för att bli förebilder för småbröder! Ni blir blöta titt som tätt. Eller var det otitt som otätt, hon sa, matte?