En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, augusti 24, 2006

Valrörelse vs vanlig rörelse



Kära dagbok,

i söndags var det lokal valupptakt här i min stad. Det betyder att valrörelsen börjar och då måste vi ut och röra på oss. Matte verkade tycka att hon kommit på en genial idé men jag förstår inte riktigt skillnaden på en valrörelse och en vanlig rörelse.

En skillnad vet jag och det är att vid en valrörelse har Teddie och jag stora ljusblåa sidenrosetter på halsbandet och ljusblåa knappar som det står "Jag vill byta statsminister" på. Att allt ska vara ljusblått är för att det är Fredrik Reinfeldts färg.

Men där hänger jag inte med riktigt. Fredrik har ju bruna ögon, nästan lika fina som mina och Teddies. Och han verkar inte särskilt blåögd. Men jag gör som matte säger. Det är bäst. Vi hade övat att flanera på gågatan med (fjantiga) rosetter (tjejgrej) och knappar (okej killgrej) och så regnade det hela premiärdagen. Våta hundar och slokande rosetter vinner inga röster.