En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, september 30, 2006

På svampjakt i Kronoskogen



Kära dagbok,

nu är det höst på riktigt. Och då vill matte att vi ska gå i skogen och leta efter svampar. Men det är inte lätt att göra henne nöjd, ska jag säga.

Både jag och Teddie söker och söker men oavsett vilka fina svampar vi hittar i Kronoskogen så blir matte inte nöjd.

Ja, jag har förstått att det är skillnad på svamp och svamp men vad gör man när det luktar sådana svampar som matte inte tycker luktar så gott som vissa andra svampar. Varför vill hon bara ha somliga svampar? När jag hittar en gulbrun svamp som ser tråkig ut så tycker ju inte jag att det är något speciellt; även om matte säger att det är en kantarell som är jättegod att äta.

Men när jag och Teddie hittar såna här röda läckerheter som lyser upp hela skogen så blir hon inte det minsta glad. Har du något bra tips om hur man ska göra matte glad i svampskogen - hör av dig till oss.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Totte
Min matte och ja var ute och kollade på bloggportalen och så hittade vi din sida som är jättefin.Och ja vart så glad när jag läste din dagbok om dig och din brors äventyr *L*.Jag e en skogskatt på 1 år och 8 månader som tycker att vovvar e coola och dom brukar gilla mig oxå.Möter många när jag e ute och går i koppel med min matte på södermalm där vi bor.Såg att du och din brorsa var hittevovvar och ja och matte jobbar stenhårt för att vi kissar & vovvar ska få det bättre ;-)
Så ja e jätteglad att du och din brorsa hittade en så bra familj.
Kom gärna förbi våran sida och lämna ett avtryck skulle bli jätteglad *L*

http://evamojje.spaces.live.com/

Ha de bra
Massor med tassar från Skogisen Mojje 6 hans matte Eva

23 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej Totte & Teddie och er matte matte ;-)
Va kul att ni tittade in hos och lämnade ett avtryck *L*
Idag har jag och matte varit ute och promenerat på söder där vi bor och det fanns massor att lukta på matte försökte skynda på mig men det gick inte *L* man måste ju lukta på allt och sen så måste man ju lämna ett avtryck så att dom vet att jag har varit där *L*.
Men sen när vi kom hem så fick jag bada för jag va så smutsig tyckte matte..men de e ok ja e van att bada inte favorit grejen direkt men ja står ut. Och jag e helt svart på ryggen ,svans ,huvud och heltvit på tassar och mage och så vit runt en rosa nos.Och ja e ju en norsk skogkatt så jag har massor med lång tjock och rak päls som matte e snäll nog att borsta ordentligt åt mig varje kväll. Hon gör ett bra jobb fast ja brukar få putsa mig lite efteråt *L*.
Får ni bada ofta oxå? Tycker ni om det. Jag brukar få godis av matte om jag e duktig *L*
Massor med tassar från
Mojje & hans matte Eva

26 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vad hände sedan?
Knaprade ni på fel svampar? :) Teddie, du ser så välskött ut på dessa höstbilder och så fin i pälsen att det är en fröjd att se dig!
Buffa med nosen på matte och säg att den där Christine, hon har både svamptips och lust att prata, så se till att matte tar sig tid!
Kram och puss på de där ulliga huvudet! /Hittehund

29 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home