En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, oktober 12, 2006

Hav, hamn och räkor



Kära dagbok,

idag är det tydligen någon dag som ska firas och som har med hav och sjöfart att göra. Matte brukar ta med både mig och Teddie till hamnen i Skälderviken.

Men jag har inga sjöben och blir alldeles yr bara vi går ut på bryggan vid Klitterhus. Jag försöker att sätta ner tassen och säga ifrån men ibland är matte mer än lovligt dum. Hon tror bara att jag är rädd för att det är kallt i vattnet och nu när vi inte ska bada så behöver jag inte oroa mig.

Men jag tycker att allting gungar och när vi promenerar på piren blir det än värre. Jag tycker inte om det. Gillar mycket bättre att sitta på Hamnkrogen och äta något gott. På den bryggan gungar det inte alls. Den känns riktigt bekväm och maten är verkligen bra.

Det är den på Kallsupen också. Den ligger lite längre bort och lite längre ifrån det gungande blå med segel på. Jag tycker jättemycket om räkor, och det allra bästa är att Teddie inte vill ha dem. Så jag kan äta alla själv...