En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

torsdag, augusti 03, 2006

Bra med krubb...

Kära dagbok,

det har hänt så mycket att jag inte hunnit med att berätta allt. Vi har varit och badat nästan varje dag och Teddie har rullat runt i sanden och blivit så tovig att matte var tvungen att klippa honom.

Matte har varit borta ett tag och då surade jag och lillebror så att hon kom tillbaka igen. Vi fick inte följa med husse och lillhusse och hälsa på henne, så de fick acceptera att vi låg och väntade på att hon skulle hälsa på oss.

Till slut kom hon hem igen och sedan kom lillhusses vän Jonas från Kiruna och hälsade på oss. Han var rätt så kul att leka med och vi fick gå ut tillsammans. Jag och lillhusse gick först varje gång och Jonas och Teddie gick efter. De hittar ju inte så bra som vi här i stan.

Vi har blivit fler i familjen! Min kusin Thelma har fått en lillasyster. Alla utom vi hundar fick följa med och titta på den lilla flicksystern Nellie. Taskigt, tyckte jag och Teddie. Vi gillar att åka tåg. Men matte har lovat att vi ska åka och hälsa på dem igen nu när husse har semester.

Ska bli kul att träffa kusin Thelma igen. Och sedan var det någon som sa något om grilla och spela kubb. Och det är ju alltid bra med krubb...