En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

lördag, augusti 05, 2006

En galen gubbe går lös på Åpromenaden



Kära dagbok,

det är här längs Åpromenaden som vi går med matte varje dag, jag och lillebror. Den rundan har vi gått varje dag sedan jag hittade min familj och flyttade hem till dem i Ängelholm. Jag känner varje grässtrå och varje gruskorn.

Men de senaste månaderna har det varit elaka människor ute så matte vill inte gå med oss på kvällarna längre. Oss emellan så får hon inte ens för husse. Han säger att han är rädd att hon ska råka illa ut. Och det är vi andra också...

Det verkar vara någon galen gubbe som går lös. Men om han så mycket som tittar på min matte så kommer jag och lillebror Teddie att bita honom. Jag lovar att han inte ska kunna ta sig därifrån ens på fyra ben om vi träffar på honom. Jag älskar min matte och det gör Teddie också nu, så vi kommer att vakta henne. Det blir inte lätt för den människa som försöker vara elak och dum mot våran matte.