En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

onsdag, juni 28, 2006

Sovmorgon för lillebror



Kära dagbok,

vissa dagar är bara sådana dagar som kräver en sovmorgon. Lillebror är alldeles för busig och då blir det som det blir. Jag tycker i och för sig att det är ganska bra att han sover lite extra, för då kan jag gosa ihop med matte i hennes säng.

Och eftersom han ligger på lill-husses huvudkudde så slipper jag all konkurrens från den lille tussen. Det är inte ofta som han sover och ligger stilla så det gäller verkligen att passa på.

Men han är rätt bra att ha ändå, för jag kan framstå som en väldigt väluppfostrad hittehund om man jämför oss. Och när han väl gör något bra så får jag också belöning, och jag gillar levergodis nästan lika mycket som mattes middag.