En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, juli 03, 2006

Strandens blåa flagg

Kära dagbok,

idag har vi varit i Vejbystrand och badat hela dagen. Ja, mest var det matte och lillhusse som badade, lillebror och jag är inte lika förtjusta.

Men i skuggan under parasollen är det väldigt skönt och vinden fladdrar lite i min päls och svalkar härligt.

Jag tycker lite synd om lillebror Teddie för hans päls är så tjock och lockig att den inte vill fladdra ett endaste dugg. Inte ens här på hundstranden.

Strandens blåa flagg visar att det är en bra strand för oss hundar att bada på. Vattnet är rent och fint och musslorna är goda. Men den visar också tydligt att det inte fladdrar speciellt mycket. Det gör inte min päls heller. Men kul är det!