En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, maj 07, 2006

Teddie & Peppe busar & jag njuter


Kära dagbok,

i morse träffade vi Peppe och hans matte igen. Hon är en jättebra matte som låter oss hundar vara lösa och leka ibland, precis som min matte.

Det allra bästa är att Teddie och Peppe leker och brottas hela tiden. Efter en väldigt lång stund, minst tre morgonrundor, så orkar de inte så mycket mer.

Skönt! Jag får nosa runt ensam och får båda mattarnas klappar och godis under tiden och sedan när vi kommer hem så är Teddie så trött så han sover i flera timmar. Han är helt slut efter buset, och tungan hänger hela vägen hem. För en gångs skull framstår jag som väldigt vital och viktig. Dessutom smutsar han ner sig, så så särskilt vit och oskuldsfull är han inte. Det betyder att han måste bada före mig - igen. Yippee!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man ska alltid se till att såfröna håller sig på plats!

03 juni, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det är så roligt att läsa dagboken! Peppe hälsar glatt

08 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home