En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

måndag, december 12, 2005

Matte tar språkkurs

Kära dagbok,

idag har matte och jag varit på promenad och så var matte och handlade. Jag fick vänta utanför trots att jag gillar chokladen i butiken. Men matte köpte inte choklad utan en ny hundtidning. Så nu håller matte på att läsa om och lära sig hundspråk! Hon vill göra mig lyckligare genom att förstå mitt språk, säger hon. Undrar hur detta ska gå? Ibland är hon förvisso fullständigt oförstående trots att jag tycker att jag är hur tydlig som helst.

Som till exempel nu ikväll lagade husse pyttipanna och ägg. När de skulle äta så satt jag jättestilla och fint bredvid matte och tittade bedjande på henne med mina vackra bruna ögon. Men hon fattade ingeting, så efter ett tag hoppade jag upp och la framtassarna i hennes knä. Men hon fattade fortfarande ingenting. Så då provade jag med att klappa henne på magen med tassen och slicka hennes hand, men hon fattade ändå ingenting. Hur dum får man vara om man ska vara matte? Hoppas språkkursen hjälper lite, men tillåt mig tvivla. Människor är inte särskilt smarta, det är min erfarenhet.