En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, november 06, 2005

Hon läser allt...

Jag har gått med i en klubb, eller rättare sagt matte. Hon är väldigt intresserad av mat och hälsa och sånt där. Ni kan se vad jag menar på Pedigreeklubbens sida . Hon läser jämt om hundar och har en hel hylla full av böcker. Hon letar hela tiden efter nya vetenskapliga rön som ska göra mig piggare. Fattar hon ingenting? Men hon har ju inte haft hund innan jag hittade hit, så jag får väl vara lite glad att hon bryr sig, även om det känns jobbigt när man är så gammal och klok som jag.

Ibland kan det ju vara bra att hon lägger sig i, men ibland får hon för sig att hon ska bestämma allting här hemma. Och det tycker jag inte riktigt om. Det värsta är nog att hon har börjat prova olika alternativmediciner och jag som är en ståtlig man i mina bästa år gillar inte att hon borstar min päls med lavendelolja. Jag vill ju hellre utsätta mig för fästingar och lukta hund...

Det allra värsta är att det tycks fungera för nu kryper de hellre runt på matte än i min päls. Och då behöver inte husse ens rycka ut med pincetten och vi kan inte spela hjältar någon av oss.

Taskigt, tycker jag.