En hittehunds dagbok

Jag är inte bara skribent, jag är vacker och modig också. En hittehund i händelsernas centrum. Cavalier King Charles Spaniel från Campanard´s Cavalierer.

söndag, november 06, 2005

Vilket hundväder!

Hej kära dagbok,

idag är vädret väldigt vått. Jag tycker inte om att gå ut för pälsen blir så våt och när vi kommer in igen så vill inte matte att jag ska få ligga i sängen. Hon lägger ut en handduk i hallen och säger till mig att jag ska ligga där.

I morse sa hon att vi skulle gå på långpromenad idag, men sedan började det regna och så blev det bara en kort runda - som på vardagarna. Matte gick före - jag förstår inte varför hon har så bråttom - och jag sprang efter. Fast när det luktar spännande så glömmer jag nästan bort var hon är och då får jag springa jättefort, så att öronen fladdrar.

I början när jag kom till min matte så var hon jätterädd att jag skulle försvinna och då väntade hon hur länge som helst och till och med letade efter mig. Nu när jag har bott hos henne i över ett år så är hon inte alls lika snäll.

På morgonen brukar hon säga att vi måste skynda oss för att vi ska till jobbet. Men det förstår inte jag. Jobbet finns ju där hela tiden, men inte alla lukter och löv som jag måste kolla efter natten. För att inte tala om ankorna som sticker ut i ån jättesnabbt om jag inte smyger och vaktar på dem och sedan skyndar mig.

Nu är jag i alla fall torr igen och det är ju inte så konstigt för nu vill hon säkert att vi ska gå ut snart igen. Typiskt nu när jag ligger så bra här i sängen på det nya överkastet. Är alla mattar såna?